Gesztenyés alagút






Kb 12 szelet lesz belőle.

A Focus tanfolyamon készítettük pár éve. Valamiért nem találtam jobb fotót róla. 

Felvert:
300 g egész tojás (5-6 tojás)
120 g kristálycukor
110 g liszt
10 g kakaópor
(1 csipet só)  

Töltelék:
250 g gesztenye massza
60-80 g porcukor
15 g rum
400 g tejszín
20 g zselatin (a recept szerint, de én kevesebbet tennék bele, mert egy kicsit "gumis" lett)

A tetejére:
200 g étcsokoládé
50 g fehércsokoládé

Elkészítés:
A tojás fehérjét egy csipet sóval, a sárgáját a cukorral habossá verjük. A szitált kakaós-lisztes keveréket összekeverjük a cukros tojássárgájával, majd a habbal. Papírral fedett sütőlemezre kenünk ki. Megsütjük. Ha kihűlt kivágunk belőle egy szélesebb és egy keskenyebb lapot. A szélesebb lappal kibéleljük az őzgerincformát.




Az eredeti recept szerint a gesztenyemasszából nedves kézzel vékony rudat sodrunk, pontosan olyan hosszúságút, mint a formánk hossza. (Én annyit változtattam, hogy belekevertem a cukor és a rum felét, hogy ne legyen túl natúr az íze a gesztenyemasszának.) A maradék gesztenyemasszát, a porcukrot és a rumot simára dolgozzuk. A tejszínt kemény habbá verjük. A tejszínhabot több részletben össze dolgozzuk a gesztenyemasszával. A zselatin oldatot hozzá adjuk a tejszínkrémhez. A krém kicsit kevesebb, mint a felét a kibélelt őzgerincformába simítjuk, bele helyezzük a gesztenye rudat és a maradék krémmel befedjük. Az elején levágott vékonyabb tészta csíkot rá helyezzük a krémre, lezárjuk az alagutat. Hűtőben kidermesztjük. (Figyeljünk rá, hogy ha túl sok az első adag krém, már nem tudjuk lejjebb nyomni a gesztenyerudat a forma alja felé, ezért kicsit kevesebb, mint a fele kell csak a krémnek. Én megpróbáltam, és csak kicsit eldeformálódott a gesztenyerúd.)



Hűtés után gitter rácsra helyezzük és áthúzzuk higított- olvasztott étcsokoládéval. Mielőtt meg kötne a csokoládé rá reszeljük a fehércsokoládét (vagy csíkokat húzunk át) Forró vízbe mártott késsel szeleteljük.