Tejfölös kifli

 



Ismét Kálci receptjét próbáltam ki. Nagyon szeretem a receptjeit, és érdemes a videóit is megnézni. Nekem azért kell a gyors puska, hogy egyből megtaláljam, amiket a legszívesebben készítek. 😊

Ezt a kifli receptet a dagasztógépem jobban szereti, mert puhább a tésztája, mint egy másik kifli receptek.

Nagyon minimálisat változtattam, és egyből dupla adagot készítettem. 

Hozzávalók:

4 dl langyos tej 
2 dl langyos (ásvány)víz
4 dkg friss élesztő 
60 dkg búzafinomliszt 
40 dkg kenyérliszt
2 g sikér
1 csipet aszkorbinsav
20 g só
100 g tejföl


Dagasztótálba tesszük a leírt sorrendben, majd dagasztjuk.
Egy műanyag edényben, amire fedelet vagy fóliát teszünk, a duplájára kelesztjük, kb. 45 perc alatt.






Megmérem az összsúlyt. és azt osztom el. 
100-110 g-os dombócokat formázunk, majd 10 percet pihentetjük őket. 
Háromszög alakúra nyújtjuk, majd feltekerjük őket kiflinek. Meleg helyen kelesztjük, majd pirosasra sütjük őket. Ha szétrepednének kelesztéskor, érdemes hűvösebb helyiségbe vinni őket.




220 fokon sütjük. Alulra egy nap tepsiben vizet téve elegendő vízgőz lesz a kifliknek.
Lespricceljük a ifliket, megszórhatjuk mákkal, szezámmggal, sóval és/vagy köménnyel. 
Ha hideg vízzel bespricceljük a pékárukat, szép cserepesek és/vagy fényesek lesznek, így a kiflikkel is így teszek. 

Jó étvágyat hozzá!