Kenyér öregtésztával

 


Limara kenyerei közül ezt szoktam sütni. Nagyon szeretem, nem szárad ki hamar. Én egy kis sikért is szoktam a tésztába tenni.

Hozzávalók:
3 dl langyos (ásvány)víz 
1 dkg friss élesztő
20-25 dkg öregtészta
50 dkg kenyérliszt 
fél kk sikér
1 csipet aszkorbinsav 
2 ek. burgonyapehely
2 csapott tk. só
2 ek. olaj

Dagasztótálba tesszük a leírt sorrendben, majd dagasztjuk.
Egy műanyag edényben, amire fedelet vagy fóliát teszünk, a duplájára kelesztjük 45 perc alatt. Jó, ha közben, kb. 20 perc után kicsit átdagasztjuk.

Megformázzuk, zsírpapírral fedett sütőedénybe tesszük  (nekem egy üvegfedelű kacsasütőm van).
Ha megkel, bevágjuk spricceljük, majd fedő alatt 230 fokon sütjük, kb. 45 perc alatt.

Ha megsült, rácsra tesszük, lespricceljük hideg vízzel, és hagyjuk cserepesedni.