Tejfölös kifli öregtésztával





Limara receptje és leírása tökéletes, mindenkinek javaslom, hogy az ő oldalát nézze. 

Én azért jegyzeteltem ki magamnak, hogy ne felejtsem el, hogy hogy szoktam készíteni. (Ez egyébként dupla adag.)


Hozzávalók:
2,5 dl langyos (ásvány)víz
2 dl langyos tej
2 tk. cukor
2 dkg friss élesztő
20-30 dkg öregtészta
80 dkg finomliszt 
20 dkg kenyérliszt
1 csipet sikér
1 csipet aszkorbinsav
4 ek. burgonyapehely
4 tk. só
8 dkg olvasztott vaj 
4 ek. tejföl


Öregtészta (szintén Limarától):

50 dkg kenyérliszt
3 dl víz
fél tk. só
1 dkg friss élesztő

A hozzávalókat kidagasztjuk, pár órán át lefedve szobahőmérsékleten pihentetjük. Utána kb. egy hétig eláll a hűtőben. 


A kifli készítése:

Dagasztógéppel jól kikeverjük a tésztát. Érdemes egy fedővel rendelkező műanyag tálba tenni. 20 perc után kissé átdagasztjuk, majd hagyjuk a duplájára kelni (kb. 50-60p). Nekem most elég kemény, nehezen dagasztható volt a tészta, ezért fogok pluszban egy kis folyadékot hozzáadni (ezzel már frissítettem a hozzávalókat.


10 dkg-os daradokra osztjuk, gombócokat formázunk, majd folpackal letakarva pihentetjük negyed órán keresztül. 

Én egy szilikon lapon formázom, azt még liszteznem sem kell. Háromszög formára nyújtjuk, majd feltekerjük. 


Kb. fél-egy órán keresztül kelesztjük. Figyelni kell, hogy ne hasadjon fel a kifli (ha ez történik, akkor túlkelesztettük, érdemes hűvös helyre tenni, hogy ne hasadjon tovább).


220 fokon sütjük. Én egy hatalmas, magas falú tepsibe vizet öntök, és a sütő aljába teszem, így biztosítom a gőzt.


Sütés előtt közvetlenül lespriccelem a kifliket vízzel, megszórom mákkal, szezámmal, sóval és/vagy köménnyel.

Kb. 20 perc alatt megsül. Nagyon finom, ropogós kifli készül belőle, ez az egyik kedvencem.