Ropogós kenyér

 






Hogy miért írom ki magamnak a recepteket? Mert most sem vagyok benne biztos, hogy ez a recept, amit Kálcitól elkészítettem. Csak az biztos, hogy imádtam az egyik kenyérreceptjét. Egyébként érdemes az ő honlapján megnézni a leírást és a videót, mert nagyon szuper. 


Hozzávalók:

3,5 dl langyos ásványvíz
2,5 dkg friss élesztő 
65 dkg kenyérliszt
20 g búzasikér 
1 csipet aszkorbinsav
15 g (3 tk) só
30 g olaj

Kidagasztjuk a tésztát. 20 perc után kissé átgyúrjuk, majd hagyjuk a duplájára kelni. 
Bevágjuk, lespricceljük. Én most egy üvegfedeles kacsasütőben sütöttem, ennek az alakját vette fel, amikor megkelt a tészta.

250 fokon sütjük 20 percig, majd 230 fokon, amíg szépen meg nem pirul (kb. 45-50 perc alatt sül meg fedő alatt. Finom, laza szerkezetű lesz.

Időnként beliszteztem, és mintázatot vágok a kenyérre. Ez volt az első próbálkozás, talán nem olyan szörnyű. 😊